Visos dienos

IDIOMA I Babel Mnauar tapybos paroda

Kovo 6 d. 19 val. kviečiame į Babel Mnauar tapybos parodos atidarymo vakarą. Renginys nemokamas.

Paroda bus eksponuojama kovo 4-31 d., II galerijos aukšte (lankymas su bilietu).

Menininkas Babel Mnauar parodoje „IDIOMA“ tyrinėja meno ir kalbos paraleles. Mnauar gilinasi į sudėtingą ir gilų vizualaus meno ir kalbos santykį, paveikslų ir žodžių, figūratyvinės kalbos dialogą ir ekspozicijoje pristato naujausius 2019–2024 m. sukurtus figūratyvinius ir abstrakčius darbus.

Tapybą Babel Mnauar parodoje lygina su idioma. Iš prancūzų kalbos kilęs žodis „idioma“ reiškia perkeltinę prasmę turintį ir pažodžiui neverčiamą posakį, dažniausiai būdingą tam tikrai kultūrai, kalbai. Pavyzdžiui, idiomos „Matyti bendrą paveikslą“ prasmė – platesnio konteksto, perspektyvos suvokimas. Pasak Mnauar, tapyba atlieka panašią funkciją kaip idiomos, tai yra kasdienes frazes transformuoja į gilius, perkeltines, simbolines prasmes turinčius pasakojimus.
|
Parodoje rodomi tapybos darbai netikėtai ir savitai interpretuoja mums žinomus frazeologizmus, tik juos įkūnija ne verbaliai, o vizualiai. Paroda „IDIOMA“ primena apie beribes meno galimybes komunikuoti, kalbėti mums svarbiomis temomis ir jungti žmones be žodžių.

Parodos koncepciją Babel Mnauar atskleidžia sau būdinga menine kalba. Jautrumo, filosofinės ramybės pripildytos drobės išsiskiria savo unikaliomis tekstūromis, pulsuojančiomis, intensyviomis ir kontrasto principu derinamomis spalvomis. Kūriniams taip pat būdinga dekoratyvumo ir abstrakcijos dermė. Juose galime įžvelgti skirtingų kultūrų įtakų, nuorodų į antikines, mitologines bei mokslo įkvėptas temas, kurias menininkas darniai jungia į vieną visuotinę, laiko ir erdvės neribojamą žmogiškosios egzistencijos poemą.

Mnauar darbuose beveik visada vaizduoja žmones, pasak jo, paveikslas be žmogaus figūros – tai paveikslas su atimta siela. Menininko vaizduojami žmonės yra abstraktūs, beveidžiai, nuogi. Tai ne tik padeda Mnauar kurti norimą universalumo, vienybės pojūtį, bet ir perteikti norimas vidines žmogaus emocijas per judesį, kūną. Menininką įkvepia šiuolaikinis šokis, todėl žmonės jo drobėse dažnai atrodo lyg atliekantys šokio pasirodymus, performansus ar ritualus, kurių metu jų kūnai liečiasi, pinasi, kartais net susilieją į vienį. Kūnas Mnauar darbuose yra patirčių, jausmų centras, ne tuščias objektas, forma. Plastišką, harmoningą žmogaus figūrą paveiksluose kartais papildo gamtinės tikrovės simboliai, jais menininkas tiria žmogaus ir aplinkos, santykio su kitu ar savimi jungtis.

Babel Mnauar (g. 1967) – palestiniečių menininkas iš Suomijos, kurio parodos dažnai eksponuojamos ir Lietuvoje. 1989 m. menininkas persikėlė į Graikiją, Atėnus, ten pradėjo kurti medžio ir metalo skulptūras. 1995 m. Babel Mnauar išvyko į Suomiją, kur pradėjo tapyti ir dalyvauti parodose. Menininkas nuo jaunystės taip pat domisi poezija, o jo meninę kalbą formuoja įvairios kultūros ir patirtys įgytos keliaujant ir gyvenant skirtingose valstybėse. Menininko darbų yra įsigiję privatūs kolekcininkai Suomijoje ir kitose šalyse, taip pat Mnauar yra surengęs ne vieną personalinę parodą. Tarp tokių parodų galime paminėti parodas „Siekis“ (Grafo galerija, Vilnius, 2018), „Blueprint of Life“ (Grafo galerija, 2019), „Babel“ (Caisa galerija, Helsinkis, 2022). Babel Mnauar AP galerijoje savo kūrybą pristato jau antrąjį kartą – 2020 m. čia jis surengė personalinę parodą „Judesio taškas“.

Teksto autorė menotyrininkė Agnė Taliūtė

27
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.