Visos dienos

Festivalio preliudas. Guodos Gedvilaitės sceninės veiklos 30-mečiui

Koncertas atkeltas iš 2020 m. lapkričio 25 d., turimi bilietai lieka galioti.

Atlikėjai:
GUODA GEDVILAITĖ (fortepijonas)
Dalyvauja ČIURLIONIO KVARTETAS

Programa:
LUDWIG VAN BEETHOVEN – 7 bagatelės, op. 33; Sonata fortepijonui Nr. 26, op. 81a („Les Adieux“)
CLARA SCHUMANN – Scherzo, op. 14; Impromptu „Souvenir de Vienne“, op. 9
ALEKSANDR SKRIABIN – Preliudas ir Noktiurnas kairei rankai, op. 9
FELIX BLUMENFELD – Etiudas kairei rankai, op. 36
LORETA NARVILAITĖ – „Garsas prabyla į tylą“ (2020, premjera, dedikuota Guodai Gedvilaitei)
NIKOLAJ MEDTNER – Fortepijoninis kvintetas C-dur, op. posth

Jau daugiau kaip 30 metų Lietuvos ir daugelio užsienio šalių scenose galima išvysti koncertuojančią vieną ryškiausių lietuvių pianisčių, Vokietijoje gyvenančią Guodą Gedvilaitę. Sukaktimi pažymėtas jos pasirodymas vyks VII Vilniaus fortepijono festivalio kontekste, kaip turiningas didžiulio renginio preliudas.

Pianistė parengė autobiografinę programą, kurią apibūdina taip: „Skambės Beethoveno bagatelės iš mano Vilniaus mokslų laikotarpio, simbolinė „Atsisveikinimo“ sonata, kuria noriu papasakoti apie tuos metus, kai atsisveikinau su namais ir išvykau studijuoti į Frankfurtą, sonatoje girdėsis ir išsiskyrimo liūdesys, ir grįžimo, pasimatymo džiaugsmas. Labai džiaugiuosi gimtadienio dovana: kompozitorė Loreta Narvilaitė man parašė kūrinį „Garsas prabyla į tylą“. Opusas parašytas mano vardo inicialų tonacijoje – G – ir prasideda liaudies dainos „Anoj pusėj Nemuno“ melodija. Pasak kompozitorės, nors užaugau prie Nemuno, jai aš gyvenu „anoj pusėj“.“ Į savo biografinę programą pianistė, žinoma, įtraukė Claros Schumann opusų – pastaraisiais metais šios talentingos ir modernios XIX a. asmenybės kūrybą G. Gedvilaitė puoselėja itin intensyviai, rengia „Claros Schumann salonus“, kuriuose muzikuoja solo, su draugais ir kolegomis.

Kaskart stebinanti naujomis idėjomis ir iššūkius mėgstanti pianistė į programą įtraukė ir retai scenose atliekamus opusus tik kairei rankai, taip atskleisdama ne tik savitą ir užburiantį Aleksandro Skriabino muzikos pasaulį, bet ir nepaprastą techninį meistriškumą. Kitas įdomus akcentas – ukrainiečių ir lenkų kilmės XIX a. pianisto, dirigento ir kompozitoriaus Felixo Blumenfeldo opusas kairei rankai. Tai vėlgi neeilinių atlikėjiškų sugebėjimų reikalaujantis kūrinys, kuriame viena ranka siekiama atskleisti kompozitoriaus braižui būdingas savybes – Fryderyko Chopino įtakotą romantišką melodingumą, lyriką, elegantišką faktūrą, o kartu ir virtuozinę ornamentiką, audringas, sodrias kulminacijas.

Koncerto finalas – muzikos vienišiumi vadinamo, itin retai skambančio XX a. pirmos pusės kompozitoriaus Nikolajaus Medtnerio Fortepijoninis kvintetas C-dur, jį G. Gedvilaitė atlieka su Čiurlionio kvartetu. Tai ypatingą vietą N. Medtnerio kūryboje, o ir apskritai kamerinės muzikos palikime, užimantis opusas, jungiantis įkvėpimo unikalumą ir nepaprastą kompozicijos meistriškumą. Tai viso kompozitoriaus gyvenimo sintezė, ilgus metus rašytas kūrinys, paskelbtas tik po autoriaus mirties.

27
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.