Visos dienos

Festivalis Banchetto Musicale

30-asis festivalis, šiemet pasirinkęs temą „Gyvenimas ir mirtis“, pristatys įvairias intriguojančias programas, parengtas Lietuvos ir užsienio atlikėjų. Aktualią gyvenimo ir mirties temą nuo viduramžių iki baroko gvildeno ne vien filosofai.

Domėjimasis ja buvo persmelkęs visas gyvenimo sritis, lydimas teologinių ideologijų, gilios savistabos, taip pat svarstymo apie tai, kas teisinga ir neteisinga, prasminga ir bergždžia, amžina ir laikina. Reiškiant tam tikrą žavėjimąsi mirtimi, pastebimas ir kiek skirtingas menininkų ir intelektualų požiūris – jį lėmė ir konfesinis priklausymas katalikams ar protestantams; tai galiojo apmąstant ir gyvenimo temą.

Požiūrį į esmines gyvenimo ir mirties sąvokas lėmė ir politinė priklausomybė ir pozicijos – ar tai būtų valdantieji, ar opozicinė mažuma. Taigi šių metų festivalio „Banchetto musicale“ tikslas – apžvelgti plačią įvairiaspalvę kultūrinę ir muzikinę paletę, keliaujant nuo katalikiškojo meno juslingumo iki gilių intelektualių protestantų įžvalgų, žavintis abiejų sudėtingumu ir poveikiu.

SVARBU: į koncertus privaloma registracja. Registruotis galite čia. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cD2fsPiB-0CG8VvLgQPdT_8HMnX5RUxOotrL6WOW4U1UOTYzNzdCRldBRzVMWlBXOENUNlRGSVFZQyQlQCN0PWcu

Koncertų PROGRAMA

*Rugsėjo 17 d. 19 val. „Jano Liubliniečio tabulatūra“

XVI a. lenkų klavyrinė muzika
Koncertas skirtas Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės 500-osioms gimimo metinėms paminėti

*Rugsėjo 18 d. 19 val. I tarptautinio Žygimanto Liauksmino klavesinininkų konkurso laureatų koncertas

Pirmasis Baltijos šalyse vyksiantis tarptautinis konkursas bus skirtas žymiam Lietuvos mokslininkui, muzikos teoretikui, pirmojo muzikos vadovėlio Lietuvoje autoriui, filosofui, Vilniaus universiteto profesoriui Žygimantui Liauksminui (1596/97–1670). Konkursu pažymimos ir 350-osios Liauksmino mirties metinės (1670 m. rugsėjo 11 d.).

Šio konkurso tikslas – supažindinti konkurso dalyvius ir klausytojus su kukliu, bet labai reikšmingu mūsų šalies muzikiniu paveldu.

Dėl kelionių apribojimų, atsiradusių dėl krizės COVID-19, konkursas vyks vien internetu. Šį koncertą iš vaizdo įrašų žiūrovai galės stebėti ekrane Valdovų rūmų Didžiojoje renesansinėje menėje.

*Rugsėjo 23 d. 19 val. Koncertas „Gyvenimas ir mirtis“

Kompozicijos violai nuo Tobiaso Hume’o iki Philippe’o Hersant’o

*Rugsėjo 27 18 val. Koncertas „To see, to hear, to kiss, to die…“

Prie Taline įsikūrusio ansamblio „Floridante“ prisijungus estų mecosopranui Iris Oja ir britų arfininkui Andrew Lawrence’ui-Kingui, koncerto programoje dėmesys telkiamas į meilę ir mirtį – į juos žvelgiama per XVI–XVII a. anglų kompozitorių akiratį.

Apie 1600-uosius, kai Italijoje dienos šviesą rengėsi išvysti naujas muzikos žanras – opera, Anglijos kultūros pasaulis išgyveno Elžbietos laikų aukso amžių. Būtent čia su Johno Dowlando (1563–1626) meilės daina „Ateik vėl, saldi meilė dabar kviečia“ ir prasideda ši muzikinė kelionė.

Pasikeitus dviem kartoms, pilietinis karas ir puritoniški parlamento įsakymai vienuolikai metų sustabdė visą kultūrinę veiklą. Tik 1660 m., į sostą grįžus karaliui Karoliui II, Karališkojoje koplyčioje buvo atkurtos muzikines tradicijos, vėl gavo darbo kompozitoriai, tarp jų Henris Purcellas (1659–1695), laikomas vienu didžiausių visų laikų anglų kompozitorių.

Festivalį rengia viešoji koncertinė įstaiga „Banchetto musicale“ ir Všį „Vilniaus festivaliai“
Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Vilniaus miesto savivaldybė

27
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.