LABAS RYTAS, PONE TRIUŠI! (N-16)
Premjera: 2017 11 29
Autorius Milan Marković Matthis
Iš anglų kalbos vertė Marija Kobylskaja
Režisierius Marius Pažereckas
Kostiumų dizainerė Ana Romanova
Muzikos autorius Edvinas Vasiljevas
Video projekcijų autorius Tomas Jurginas
Vaidina:
Ponas Triušis – Mikalojus Urbonas
Jovanas – Jonas Baranauskas
Gydytojas Nr.Vienas – Vaidas Jočys
Mira/Lapė – Kamilė Andriuškaitė
Tėtis/Petaras – Kazimieras Žvinklys
Mama/Pagyvenusi moteris – Jolanta Puodėnaitė
Nr. Du/ Slaugas/ Lokys/ Šefas – Karolis Maiskis
„Labas rytas, pone Triuši“ – tai rinkos
sąlygojamų šiuolaikinio meno ir visuomenės kritika, tai narcisistinių
fantazijų analizė, istorija apie tarpgalaktinę draugystę, apie Budą ir
drugelį, apie mažą paukštelį, nutūpusį ant peties, apie šunis, kates ir
delfinus… (Milan Marković Matthis).
Spektaklio „Labas rytas, pone triuši“
premjera įvyko 2009 m. Londone. Tai pjesė apie modernios vartotojiškos
visuomenės šizofreniją. Spektaklis apie jauną žmogų, nusivylusį
vartotojiška „pirk arba mirk“ visuomene, kurioje jis bando išgyventi.
Vartotojų visuomenė prieš Asmenybę. Asmenybė prieš Vartotojų visuomenę.
Vyriškumas prieš Moteriškumą. Moteriškumas prieš Vyriškumą. Laisvė prieš
Stigmatizaciją. Stigmatizacija prieš Laisvę. Beprotybė prieš Gydymą.
Gydymas prieš Beprotybę. Beprotybė prieš Keistenybę… Užburtas ratas… Iš
pirmo žvilgsnio atrodo neįmanoma ištrūkti iš šio labirinto. Bet tik iš
pirmo žvilgsnio. Giliau įnikus į šią istoriją, paaiškėja vienas dalykas:
tai drama, kurios esminis konfliktas yra senas kaip pasaulis. Tai
konfliktas tarp atsakomybės ir laisvės. Kalbant teatriniais terminais –
tarp meilės ir pareigos. Šioje dramoje bandoma prisitaikyti prie mus
supančio pasaulio taisyklių. Ši drama – tarsi vadovėlis, kuriame
aprašytos žaidimo taisyklės tuomet, kai žaidimas virsta gyvenimu. Tikru
gyvenimu.
Pjesės autorius yra jaunas ir jau
tarptautinį pripažinimą pelnęs serbų dramaturgas, rašytojas ir atlikėjas
Milan Marković, gimęs 1978 m. Belgrade, gyvenantis Švedijoje, Malmėje.
Jo darbai didžiuosiuose nacionaliniuose Kroatijos, Slovėnijos, Serbijos,
Italijos teatruose ir nepriklausomoje scenoje demonstruoja svarbius jo
meninės veiklos aspektus. Pagal jo dramaturgiją pastatyti spektakliai
Danijoje ir Vokietijoje. Jis yra aktyvus „FyraBen“ narys.