Visos dienos

EŽERO PAMOKOS | Tomo Kutavičiaus solinio albumo pristatymas

EŽERO PAMOKOS

solinio CD albumo „Ežeras“ pristatymas

Tomas Kutavičius (fortepijonas)

„Ežeras tarsi mokytojas – įkvėpė stebėti laiką, paženklintą metų laikų kaitos, įsiklausyti į nuolat kintančių virpesių, garsų, spalvų ir vaizdų įvairovę.

Ežero pamokos paskatino įprasminti garso estetiką, todėl čia ir dabar, spontaniškai gimstančiose muzikinėse improvizacijose ypač svarbus garso išgavimas, harmoniniai atspalviai ir spalvinis spektras, ritmo pulsas.

Ilgas laikas praleistas sodyboje prie ežero inspiravo šios solinės kompaktinės plokštelės muzikines improvizacijas. Norėjosi improvizuoti tik savo širdies kalba.“ – Tomas Kutavičius.

Džiazo pianistas, kompozitorius, pedagogas

1985 debiutavęs kaip džiazo pianistas, Tomas Kutavičius muzikavo su garsiais Lietuvos ir Europos džiazo atlikėjais – S. Sasnausku, P. Vyšniausku, A. Gotesmanu, J. Milašiumi, D. Naujokaičiu, V. Labučiu, E. Kanevičiumi, V. Tarasovu, V. Čekasinu, Kai Kanthaku, Klausu Kugeliu, Theo Jörgensmannu (Vokietija), Jonesu Sirone,  Jonathon Haffner (Jungtinės Amerikos Valstijos), Jana Koubkova (Čekija), Anatoly Vapirovu (Bulgarija). 1991–95 su įvairiais džiazo kolektyvais bei solo grojo tarptautiniuose džiazo festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje, tarp jų – Willisau, Liucernos (Šveicarija), Detroito Ford Montreux (Jungtinės Amerikos Valstijos), Sons d’Hiver (Prancūzija). Koncertavo daugelyje Europos šalių, Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Nuo 1991 T. Kutavičius reiškiasi kaip kompozitorius. Sukūrė džiazo kompozicijų (Pasikalbėjimas su savo siela chorui ir džiazo grupei 1991, Nematomų šešėlių projektai džiazo ansambliui 1993, Suite in Jazz styginių kvartetui ir kameriniam orkestrui, Šv. Kristupo festivalio užsakymu, 2000). Kuria įvairių žanrų akademinę muziką: miniatiūros Užpustytos kapinaitės balsui ir fortepijonui (1994), Aqua quadrivium 4 fortepijonams (2008), Triplum solo smuikui, kontrabosui ir styginių orkestrui (2009), Signum smuikui, violončelei ir fortepijonui (2010), Improvizacija simfoniniam orkestrui (2011). Mentha piperita fleitai, altui ir klavesinui (2014), Jonvabalis Marijai Mórawskai fortepijonui (2015); parašė kūrinių festivalio Gaida užsakymu: Dieviškas šėlas fortepijonui ir simfoniniam orkestrui (2013), Mano sergantis langas kameriniam orkestrui (2015), Mąstanti nendrė simfoniniam orkestrui (2017), Ritus rhythmus instrumentiniam ansambliui (2018), „Švenčiausiasis medis“ vyrų chorui ir trimitui (2021) - atliko Estijos nacionalinis vyrų choras ir trimitininkas Markus Stockhausen. 

Didžiąją Tomo Kutavičiaus kūrybos dalį sudaro muzika teatrui. Sukūrė baletą Žaidžiame klases, žaidžiame šachmatais (1996), muziką teatro studijos Ąžuolas projektui Kelionė (1997); miuziklus vaikams Jeronimo pasakos, Arklys ir upė (abu 1997), muziką P. Fomenkos teatro-dirbtuvės spektakliui Undinė (pagal A. Puškiną, režisierius M. Karbauskis; 1998), operos-poemos Gyvatės akys (libretas V. Palčinskaitės; 1999), Karmen giesmės (4 solistams, moterų ir vaikų chorui, orkestrui; 2003), muziką Tokijo teatro Doros spektakliui Sakura vėtroje (pagal A. Mockaus pjesę, režisierius J. Vaitkus; 2004), operą vaikams Nykštukas nosis (libretas V. Palčinskaitės, 2005; Kauno valstybinis muzikinis teatras; Kauno miesto prizas Fortūna). Sukūrė muziką Lietuvos nacionalinio dramos teatro, Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro, Klaipėdos jaunimo teatro, šokio spektakliams. Paskutiniai darbai – muzika Vydūno sceninei misterijai „Ne sau žmonės“ (režisierius J. Vaitkus, Nacionalinis Kauno dramos teatras, 2021 m.),  muzika F. Zeller spektakliui „Tėtis“ (režisierius J. Vaitkus, Vilniaus senasis teatras, 2023).

27
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.