Visos dienos

Operos premjera „Vyras, kuris palaikė savo žmoną skrybėle“

Kompozitorius Michael Nyman

Libreto autoriai: Christopher Rawlence, Michael Morris ir Michael Nyman

Režisierius Žilvinas VingelisRežisieriaus asistentė, judesio konsultantė Gintarė ŠmigelskytėDailininkė Paulina SimutytėLėlių meistras-butaforas Martynas Lukošius
Šviesų dailininkas Tomas KlimasAnimacijų autorė Dovilė GecaitėVaizdo projekcijų autorius Kornelijus JaroševičiusVaizdo projekcijų autoriaus asistentas Nidas Kaniušas

Solistai: Gunta Gelgotė (sopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Kšištof Bondarenko (bosas)

Klaipėdos kamerinis orkestras

Meno vadovas Mindaugas Bačkus

Indrė Baikštytė (fortepijonas)

Gabrielė Ašmontaitė (arfa)

Dirigentas Martynas Staškus

 

Festivalį vėl pradės šiuolaikinės operos premjera! Šįkart tai bus pasaulinio garso britų kompozitoriaus Michaelio Nymano opera „Vyras, kuris savo žmoną palaikė skrybėle“, kuri Lietuvoje statoma pirmąjį kartą.

Britiškojo minimalizmo atstovas, pripažintas kino ir teatro muzikos autorius M. Nymanas ją sukūrė 1986 metais, remdamasis garsaus britų neurologo ir neuropsichologo Oliverio Sackso to paties pavadinimo knyga. Operą galima pavadinti medicinine-muzikine pagrindinio herojaus-paciento, turinčio vizualinę agnoziją (arba „mentalinį aklumą“) ligos tyrimo istorija. Pagrindinį veikėją ligoje gelbsti muzika – būtent garsai ir melodijos padeda jam atpažinti aplinkinį pasaulį ir jame gyventi.

Sacksas apie M. Nymano operą sako: „tikrasis jos herojus neabejotinai yra muzika – muzikos galia integruoti, organizuoti, sumegzti sujauktą pasaulį ir suteikti jam prasmę. Tai yra tikrų tikriausia neurologinė opera. Pirmoji tokia muzikos istorijoje“. Nymano opera „Vyras, kuris savo žmoną palaikė skrybėle“ yra bendras Klaipėdos koncertų salės, ,,Kosmos Theatre“ ir teatro ,,Utopia“ meninis projektas. Neurologinės operos režisierius ,,Kosmos Theatre” meno vadovas Žilvinas Vingelis teigia: ,,šios kamerinės operos sceninė versija – tai vizualinė ir garsinė laike kintanti gyvoji instaliacija, įtraukianti į savo pasakojimą gyvą muzikinį atlikimą, solistų darbą, lėlių teatro bei videotransliacijos sprendimus. Siužetas, tyrinėjantis garso ir vaizdo percepciją bei mentalinį aklumą, siūlo pažvelgti į sceninį veiksmą nemonumentaliai, mobiliai, kameriškai, dinamiškai, netgi siurrealiai. Operos siužete nėra nieko, kas įprasta klasikinių operų siužetams, o į metaforines aukštumas O. Sackso istoriją perkeliantis didingas M. Nymano minimalizmas kreipiasi į tą žmogiškosios būties dalį, kuri mumyse priima ir suvokia aplink esančią tikrovę. Kuo mes tampame, kai mūsų protas pasaulį ima priimti kitaip, nei jį priima aplinkiniai? Ar tikrovė yra viena visiems, ar kiekvienas matome savąjį tikrovės atvaizdą?“

 

29
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.