Visos dienos

Germano Simonsono fotografijų paroda „Šviesoraščiai. Industrinė estetika“

Paroda veiks 2021 liepos 1–rugsėjo 24 dienomis skvere prie namo Rinktinės g. 4 (Rinktinės ir A. Juozapavičiaus g. sankirta)

Parodos atidarymas – liepos 1 d., 18 val.

„Šviesoraščiai. Industrinė estetika“ kviečia tyrinėti Lietuvos pramonės žemėlapį, užfiksuotą pro fotografo Germano Simonsono vaizdo ieškiklį ir suskirstytą į penkias rinktinių fotografijų serijas: „Lietuvos elektrinės“, „Lietuvos vandens bokštai“, „Lietuvos grūdų elevatoriai“, „Žvyro ir granito karjerai“ ir „Naktiniai industriniai peizažai“. Papildoma, šeštoji serija skirta Energetikos ir technikos muziejaus, buvusios centrinės Vilniaus miesto elektrinės, įrengimams ir papildo Lietuvos elektrinių temą, pristatydama svarbų, valstybės saugomą pramonės paveldo objektą.

Ar pramonės objektai yra lygiavertė kultūros paveldo dalis? Kokiais kriterijais remiantis objektas įtraukiamas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą? Paroda „Šviesoraščiai. Industrinė estetika“ siūlo pažvelgti į pramoninės paskirties statinius ir pramoninius kraštovaizdžius kaip į galimus paveldo objektus. Tarptautinio industrinio paveldo išsaugojimo komiteto (TICCIH) chartijoje pramonės paveldas apibrėžiamas kaip pramonės kultūros liekanos, t. y. pastatai ir įrengimai, dirbtuvės, malūnai ir fabrikai, kasyklos ir gamybos vietos, sandėliai, elektrinės, transportas ir jo infrastruktūra. Šiuo metu Lietuvos valstybės saugomų nekilnojamųjų kultūros vertybių, pasižyminčių inžinerinėmis vertingosiomis savybėmis, sąraše yra 351 objektas.

Germanas Simonsonas (1976 m.) meninę industrinę fotografiją kuria nuo 2016 m. Tai – pirmoji personalinė fotografo paroda. Autorius fotografuoja pramoninius objektus (grūdų elevatorius, vandens bokštus, elektrines, geležinkelius, tiltus, didesnes pramonės įmonės), turinčius istorijos pėdsaką, įdomius savo architektūriniais, inžineriniais aspektais. Įdėmus G. Simonsono žvilgsnis į pramoninius statinius ir peizažus, erdvės, šviesos ir kompozicijos pojūtis atskleidžia savitą šių objektų estetiką. Autorius kviečia žiūrovą analizuoti industrinius objektus ne per jų funkcionalumo, o per estetinę prizmę: atkreipti dėmesį į šviesotamsos, linijų, tekstūrų žaismą, todėl jo kūryboje vyrauja monochrominė fotografija. Kai kurie fotografijose užfiksuoti objektai grimzta istorinėn praeitin, tad fotografas atlieka ir pramonės metraštininko darbą.

Germano Simonsono atstovaujamam meninės industrinės fotografijos žanrui būdingi architektūros, peizažo ir urbanistinės fotografijos elementai. Žanras turi turtingą istoriją: vieni jo pradininkų – amerikiečiai Charles Sheeler (1883 m.) ir A. Aubrey Bodine (1906 m.), o Europoje pradžią šiam žanrui davė vokiečių konceptualiojo meno atstovai Berndas ir Hilla Becheriai, fotografavę plieno gamyklas, akmens anglių šachtas, grūdų elevatorius, vandens bokštus. XX a. 8-ajame deš. Becheriai tapo New Topographics judėjimo dalyviais ir yra laikomi industrinės fotografijos klasikais. Kita jų palikimo dalis – Diuseldorfo mokykla, iš kurios išaugo tokie dabar žinomi menininkai kaip Andreas Gursky ir Edwardas Burtynsky.

Parodos organizatorius Energetikos ir technikos muziejus
Parodą remia Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė
Parodos koordinatorė Martyna Bakaitė
Parodos dizainerė Skaistė Balkytė
Informacinis partneris JCDecaux

18
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.