Visos dienos

Broniaus Rutkausko tapybos paroda „Paslaptis. Iliuzija ir realybė“

Bronius Rutkauskas gimė 1955 m. sausio 27 d. Vilkaviškyje. 1980 m. baigė LTSR valstybinį dailės institutą Vilniuje, įgijo dekoratyvinės dailės dailininko specialybę ir nuo tada dalyvauja įvairiose parodose, pleneruose, simpoziumuose. Kuria monumentaliosios tapybos srityje. Nuo 1980 m Lietuvos dailininkų sąjungos narys.  Nuo 2010 metų Lietuvoje surengė 10 personalinių parodų. Naudodamas sudėtingą freskos perkėlimo ant drobės techniką, jis kuria savitus, senajai klasikinei Vakarų Europos tapybai artimus kūrinius – puošniais drabužiais apsirėdžiusių moterų portretus; istorinio konteksto kupinus natiurmortus reikalaujančius gyvo daikto studijavimo, kuris padėtų užfiksuoti gyvumą bei realistiškumą, rodos, net besiveržiantį iš drobės.

Freskų menininkas nebekuria nuo 2016 metų, eksponuojami darbai galerijoje freskų technika perkelta ant drobės. Tai tikra freska, liejama (tapoma) ant tradicinei freskai naudojamo tinko. Tinkuojama ant sienos ar specialiai paruošto skydelio. Liejama (tapoma) pigmentais ant šviežio drėgno tinko. Nulieta ir išdžiūvusi freska perkeliama ant drobės. Ant freskos užklijuojama drobelė, klijams išdžiūvus, su ta pačia drobele plonas freskos sluoksnis nuplėšiamas nuo tinko. Prie freskos, kuri atplėšta nuo tinko su drobele, klijuojama pagrindinė drobė, ant kurios freska ir liks. Taip paklijuota freska atsiduria tarp dviejų drobių. Tada pirmoji drobelė (nuplėšimo) drėkinama ir nuimama. Freska lieka ant pagrindinės drobės, ji tempiama ant porėmio – freska tampa paveikslu. Vietoje porėmio freską galima klijuoti ant sienos, kaip dekoro elementą (pvz. nišoje).

Natiurmortai Lietuvoje eksponuojami pirmą kartą šioje parodoje, prieš tai buvo eksponuoti tik Latvijoje. Kūriniai „Gėlės metaliniame inde“, „Gėlių puokštė“ nutapyti septynių stadijų tapybos technika, kuri reikalauja labai daug laiko, kruopštumo, šviesos ir erdvės pojūčio žaismo, ir, anot menininko, suteikia daug žavesio. Menininkas dalinasi savo mintimis apie tai, kad natiurmortuose „įdomu šviesos ir medžiagiškumo studijavimas. Tai lėtas ir meditatyvus procesas. Kūrybinis procesas dažniausiai vyksta prie didelio lango dienos šviesoje, o ji labai gyva dėl nuolatinio judėjimo ar debesuotumo. Tad vyksta atsirinkimas, studijavimas, niuansų užfiksavimas ir pratęsimas“.

Autorius kviečia žiūrovą į susitikimą su paslaptimi, kuri gali būti iliuzija ar realybe, o gal lieka paslaptimi. Į susitikimą su iliuzija, kuri gali būti realybė, gal paslaptis, o gal vis tik lieka iliuzija. Ir į susitikimą su realybe, kuri gali būti ir paslaptis, ir iliuzija.

 

 

Svarbiausios grupinės parodos:

1996 m. Tapybos paroda M. K. Čiurlionio galerijoje Čikagoje, JAV.

2001 m. Tapybos paroda „Delfinos“ galerijoje Varšuvoje, Lenkijoje.

2005 m. Lietuvos dailininkų paroda „Krapperups“ galerijoje Švedijoje.

Svarbiausi interjero darbai:

1988 m. Kėdainių raj. Koopsąjungos aktų salės freska „Mugė“ (600x400 cm.).

1990-1991 m. Lančiūnavos bažnyčios altorinė tapyba: freskos „Dangun ėmimas“ (570x180 cm.), „Nukryžiavimas“ (570x480 cm.), „Dangun žengimas“ (570x180 cm.).

1992-1993 m. Kauno Jėzuitų bažnyčios altorinis paveikslas „Nukryžiuotasis“ (640x220 cm. Aliejus, drobė).

1995 m. Vilniuje Rusijos ambasados freska „Pavasaris“ (620x220 cm.).

2004 m. Freska „Pokylis“ restorane „Senieji rūsiai“ Kaunas (400x300 cm.).

2005 m. Freska „Napoleono armijos persikėlimas per Nemuną“ restorane „Senieji rūsiai“ Kaunas (1200x350 cm.).

Plenerai ir simpoziumai:

1992 m. Baltijos meno savaitė Angelholme ir Bastade, Švedija.

1995, 1997 m. vedami freskos kursai dailininkams Bastade, Švedija.

1998, 2004, 2006 m. meno forumas „Homo Ludens“ Jonavoje.

18
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.