Visos dienos

„Atsargiai! Keramika“

Kovo 18 d. 17 val. Panevėžio miesto dailės galerijos Keramikos paviljone atidaroma Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros studentų darbų paroda „Atsargiai! Keramika“. Joje pristatomi penkiolikos autorių kūriniai.

Išgirdus parodos pavadinimą pirmiausia kyla mintis apie muziejinius eksponatus, kurių, šiukštu, negalima liesti rankomis, nes jie gali sudužti. Lankytojui ėmus ekspozicijoje ieškoti trapių savo formomis ir medžiaga kūrinių, išduodančių keramikos laikinumą, jį pasitinka Monikos Jonuškaitės  kūrinio „Prigimtis ir patirtis“ šokoladą valgantys fajansiniai meškiukai, virtę kalėdiniais žaislais.

Martyno Margevičiaus kūrinyje „Nežinia“ molis tampa akmenį primenančiu paviršiumi, kuriame matomos juodos skylės, atsiveriančios į paslaptingų formų vidų ir tarsi užduodančios klausimą – kas slypi viduje? Priešingai negu muziejinius eksponatus, juos galima ir būtina liesti, paimti į rankas, pajusti ir išgirsti viduje judančius objektus, bandyti suvokti skirtingas jų formas, dydžius, nuspėti jų judėjimo kelią.

„Atsargiai! Keramika“ taip pat kelia mintis apie keramikos laboratorijose sutinkamas pavojingas, nuodingas chemines medžiagas bei technologijas. Neringos Akcijonaitytės darbas „Periculum“ – tai skirtingi mikroorganizmai, demonstruojami fajansinėse petri lėkštėse. Jie atlikti keramikos poglazūrine dekoravimo technika – moka difuzija, kuri savo technologija ne mažiau paslaptinga, nei laboratoriniai bandymai.

Virusų puolamo žmogaus ir kompiuterio analogija iškyla Gertrūdos Danusevičiūtės darbe „Antivirusinė“. Miglė Mačiulytė kompozicijoje „Exstincti“  analizuoja  gyvūnų rūšių nykimo priežastis: masinį naikinimą, taršą, klimato pokyčius, miškų kirtimą, urbanizaciją.

Parodoje taip pat eksponuojami darbai, sukurti naudojant gamtines formas bei tikrų industrinių daiktų atliejas. Tai ypatingai kruopštaus darbo ir didelės kantrybės bei daug keramikos technologijos žinių reikalaujantys kūrinai, tokie kaip Roko Janušonio „Guns“ ir Rūtos Palaimaitės „Maišeliai“.

Studentų darbai kalba ir apie komunikaciją šiuolaikinėje visuomenėje, apie pavojų likti be tradicijų, kultūros, tarpusavio bendravimo.  Jovita Misevičiūtė savo darbe „Dis(s)connected“  kviečia atkreipti dėmesį į mūsų gimtosios kalbos ignoravimą, kuomet elektroniniuose įrenginiuose lietuviškame tekste neberašome diakritinių ženklų. Jonės Bartininkaitytės kompozicija „Trikdžiai“ parodo garsaus ir erzinančio šiuolaikinio gyvenimo visumą, todėl formų komponavimu bei šviesa siekia sutrikdyti žiūrovą.

Aistės Kalvelytės kompozicija „Šiuolaikinis žmogus/senovinis mąstymas“ veikia kaip alegorija,  Laura Motuzaitė darbe „HAIKU3“, Eglė Gedvilaitė vazose-figūrose „Nuolatinis grįžimas“ ir Lotta Milde kompizicijoje „Vazos“ savo emocijas išreiškia ne tik molyje, bet ir poezijoje.

Keramika jauniesiems – tai tradicinių ir unikalių, autorinių technologijų laukas. Roberto Rekečio  kompozicijos „Kūrimo scenarijai“ pagrindas – statiška, masyvi, klasikinės formos vaza, o dekoras atliktas „naked raku“ degimo technika, kurios procesas ir rezultatas nenuspėjamas kaip burtas. Hasan Alp Celikel „Kvėpuojantis kūrinys“ yra tarsi scenografinio ir architektūrinio keramikos eksperimento dalis.

Taigi parodoje „Atsargiai! Keramika“ jaunieji menininkai kviečia ieškoti trapių savo formomis ir medžiaga kūrinių, išduodančių keramikos laikinumą. Taip pat pasivaikščioti po unikalių, autorinių technologijų lauką ir apmąstyti pačios keramikos esmę, kurioje per medžiagos bei formos dermę atsispindi naujausios tendencijos ir senųjų tradicijų įtaka.

Paroda Keramikos paviljone veiks iki balandžio 25 dienos.

28
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.