Visos dienos

Tiriamasis šokio spektaklis „Apnea“ | premjera

Tiriamasis šokio spektaklis „Apnea“ | premjera

„Pirmasis įkvėpimas – tai aš, gyvas. Kartais gyvas, bet miręs. Užmirštu giliau įkvėpti. Patiriu priepuolius, dūstu, trūksta oro. Kartą bandžiau uždusti. Nekvėpuoti. Sulaikęs kvėpavimą pajutau, koks esu ribotas ir beribis, kaip pulsuoju ir plaku. Išmokau nekvėpuoti tik tada, kai pats to noriu. O kai kvėpuoju, stengiuosi kvėpavimą jausti. Stengiuosi tiesiog jausti.“

Kvėpavimo sulaikymas – gr. apnea (apnėja) – šio šokio spektaklio ašis. Apnėja vandenyje ar sausumoje, miego ar budros būsenoje, sąmoninga ar ištinkanti netikėtai. Pastaroji įneša gyvenime suirutę, o atliekama sąmoningai, priešingai – sukuria galimybę atsitraukti nuo aštriakampės realybės. Vandens apnėjoje kūnas tarsi prislopinamas, savotiškai „užmigdomas“, lėtėja gyvybinės funkcijos, persiskirsto kraujotakos sistema, nurimdomas protas: tegirdi savo širdį – pulsą, paskui – ir to nebe. Sekant tykius kūno signalus vandens gelmėje sulaikius kvėpavimą, pajuntamas kitas – bekūniškumo ir sielos gelmės – erdvėlaikis. Sausumos apnėja mokosi iš vandens apnėjos: kaip išbūti, kai nebegali įkvėpt, kaip įsisąmoninti savo gyvastį ir išmokti reguliuoti kvėpavimą, kad kvėpavimo sulaikymas būtų mano pasirinkimas, o ne netikėtai ištinkanti stichija. Miego apnėja – sutrikimas, kai žmogaus organizmas, sustojus kvėpavimui, vis išmušamas iš sapno į realybės rėžimą – neužmiršk kvėpuoti! Ir galiausiai... paskutinis įkvėpimas ir amžinasis kvėpavimo sulaikymas...

Erika Vizbaraitė – šokėja, choreografė, pedagogė, nardanti plačiame „paieškų vandenyne“. Dar 2013 m. sukurta šokio miniatiūra „Vandenyje“, gilintasi į asmeninių santykių temą – vanduo tapo mediumu, kuris sulėtina kūno judesį, išgrynina minties eigą, kai regi ir suvoki aiškiau. Vėliau platformoje „Bitės“ gimė šokio spektaklis-tiriamasis darbas „Transparent“, tapęs erdve ir psichologiniam tyrimui – santykių tarp žmonių tema prasiplėtė iki santykio su pačiu savimi, gebėjimo sulėtėti ne tik vandenyje, bet ir gyvenime ir tiesiog leisti sau išbūti, atsirado savistabos svarba – kontrolės paleidimo, pasitikėjimo ir atsidavimo procesai. Naujajam „pilno metro“ tiriamajam šokio spektakliui „Apnea“ ruoštasi ir per „medžiaginius“ eksperimentus su savo kūnu bei protu: praktikuojant laisvąjį nardymą, patiriant ir stebint savo kūną iš šalies per miego apnėjos tyrimą, įvaldant sausumos apnėją – išmokstant nekvėpuoti tik tada, kai pats to nori... Galiausiai... per šokį pačiais kojų galupirščiais prisiliečiant prie mirties apnėjos.

Choreografija: Erika Vizbaraitė
Muzika: Vladas Dieninis
Šokėjai: Sigita Juraškaitė, Lina Puodžiukaitė, Mykolas Jocys, Erika Vizbaraitė
Scenografija: Vladas Suncovas
Kostiumai: Marija Zalensaitė
Video režisūra, montažas: Dagnė Gumbrevičiūtė
Tekstų autorė: Goda Grigolytė
Video operatorius: Audrius Budrys
Vaizdo projekcijos: Domas Morkūnas
Šviesų dailininkas: Povilas Apulis
Grafinis dizainas: Austėja Šeputė
Laisvojo nardymo instruktorius: Tadas Jurgaitis

Trukmė: 50 min.

Premjera vasario 20 d. ir kovo 1 d. Menų spaustuvėje, Vilniuje.
Bilietus įsigyti galite tiketa.lt, teatrai.lt, TIKETA ir knygynuose VAGA.

29
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.