Visos dienos

Konstruoti Niujorką

Šios parodos pavadinimas pasiskolintas iš amerikiečių menininkės Barbaros Kasten kūrinių serijos. 9-ojo dešimtmečio pradžioje sukurtas „Construct NYC“ darbų rinkinys susideda iš fotografijų, vaizduojančių skirtingas mažo mastelio architektūrines aplinkas, kruopščiai sukomponuotas Kasten studijoje. Šie „scenos-rinkiniai“ susideda iš geometrinių figūrų, pagamintų iš pramoninių medžiagų, kombinacijų, bei neoklasikinių skulptūrinių elementų – formų, primenančių tas, kurios aptinkamos Kasten studiją supančiuose dangoraižiuose Čikagoje. Spalvotos fotografijos, sukurtos naudojant Holivudo apšvietimo technikas, tarsi dokumentuoja įtampą tarp mūsų įsivaizdavimo apie realybę ir menininkės gebėjimo tiksliai išnaudoti medžiagas bei joms būdingas savybes – įtampą, išryškinamą kameros kampų precizikos. Atitinkamai, ši, to paties pavadinimo fotografijos paroda nagrinėja architektūrą ir kaip mąstymo procesą, ir kaip politinę praktiką, komunikacijos formą, kurią matome skverbiantis ir tempiantis skirtingomis kryptimis, kartu su nenutrūkstamu potraukiu konstruoti ir tuštumos artumu.

Pasak japonų architektės Itsuko Hasegawa – dar vienos menininkės parodoje – galbūt miestas gali būti apibūdinamas kaip esantis viduje „yuragi“ – tai japoniškas terminas, reiškiantis fliuktuaciją, kuris, naudojamas metaforiškai, apibūdina nuolatinio nepastovumo ir neapibrėžtumo būseną, kuomet neįmanoma pasakyti, kuria kryptimi judama. Šiuo atveju, mieste esantiems pastatams lemta likti „amžino neužbaigtumo būklėje“ kartu su juos supančia aplinka. Apibūdindama savo požiūrį į architektūrą, Hasegawa pabrėžia tęstinumo bei santykio tarp aplinkos, vietos savybių, gamtos bei klimato svarbą. Tarp jos atskaitos taškų – japoniška užuolaida, vadinama „manmaku“, išskleidžiama per renginius, tam, kad būtų atliekami tradiciniai scenos menai, arba vasarą paplūdimiuose naudojamos priedangos nuo saulės, kurios surenkamos atėjus rudeniui, vėl atstatant „gražiąsias paplūdimio linijas“. Hasegawos nuoroda į fliuktuacijos būseną gali būti suvokiama kaip gidas šiai parodai, kviečiančiai savo lankytojus atmesti bet kokį kieto grindinio stabilumą, bet kokį permanentinį mastelio ar funkcionalumo suvokimą, kadangi skirtingos architektūrinės struktūros ir formos parodoje pratęsia vieną kitą prieš subyrėdamos.

Menininkai parodoje: Barbara Kasten, John Divola, Wei-Li-Yeh, Ulrich Wüst, Marijonas Baranauskas, Romualdas Rakauskas, Itsuko Hasegawa.

Paroda skirta Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos šimtmečiui.

Parodos atidarymas: rugpjūčio 2 d., penktadienį, 18 val.
Kuratorė: Gerda Paliušytė
Architektas: Gediminas G. Akstinas
Dizainerė: Vaida Gasiūnaitė
Koordinatorė, vertėja: Monika Kalinauskaitė

20
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.