Visos dienos

Sauliaus Paliuko parodos SPIEČIUS atidarymas

Rugsėjo 14 d. (penktadienį) 18 val. kviečiame į galerijos "Meno parkas" (Rotušės a. 27, Kaunas) trečiojo aukšto ekspozicinėje erdvėje vyksiantį Sauliaus Paliuko personalinės parodos "Spiečius" atidarymą!

„Kas yra ekspozicija?

- Kūrinių buvimas galerijoje, kabojimas ant sienų ar stovėjimas tvirtai ant pjedestalo. Galerija – erdvė, paroda yra procesas. Savotiškas žaidimas.

Kamuoliukų pozicija kinta nuo atsitiktinio ar apgalvoto žiūrovo poveikio, taip keičiančio ir pačią ekspoziciją. Spiečius – kintantys procesai“ – užpildęs galerijos erdvę instaliacijomis, Saulius Paliukas aiškinasi ryšių situaciją (tame tarpe – ir meno pasaulio, kuris yra ryšiai ir savotiškas spiečius“).

Svarbu (Nr. 1): „Ar mes irgi žaidžiame kaip vaikai? Kamuolys kaip žaidimo simbolis“.

Svarbu (Nr. 2): „Ne objektai – o procesai. Viskas yra tik procesai tarp objektų. Tik mes esam linkę paprastinti viską suvesdami į objektą. Svarbiausia yra ryšiai“.

Dažnai mes savo suvokime linkę žiūrėti į objektus, bet ne procesus. Nors aplink mus yra viskas tik procesai. Sąveika įvairių objektų su aplinka, žmogaus veikla kaip objektas yra procesas, įtakojantis klimato kaitą, gamtos pokytį (iš jos ankstesnio būvio į agrokultūrinį pokytį, landšafto ir pan.). Apie tokius plačius ir daugiasluoksnius interpretavimo būdus pasitelkiant minimalų temos/raiškos raktą (šiuo atveju spiečių) aš ir noriu žiūrovus paskatinti pamastyti apie tai“.

Vilniuje gyvenančio menininko, Sauliaus Paliuko, meninė praktika dažnai remiasi tam tikro idėjinio vizualinio rakto pasirinkimu tam tikram kūrybiniam procesui ir tos problematikos analizavimui per kūrybinę raišką. Tai yra aktualios autoriui temos įvairus eksploatavimas, žiūrėjimas per įvairius interpretavimo kampus, pasirenkant skirtingas raiškos priemones (tapyba, instaliatyvus objektas ar video). Autoriui svarbu tos vienijančios temos filosofinis daugiasluoksniškumas – „tema, temos gilumas ir jos skirtingos interpretacijos galimybės“.

Paskutiniu metu Saulius analizuoja minimaliausią raiškos priemonę – tašką. Taško pasirinkimas kūrybiniame kelyje ir bandymas į tą tašką pažvelgti iš įvairių pusių: „taškas, kaip daugtaškis, ar taškas, kaip raiškos priemonė“ (S. Paliukas).

12
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30