Visos dienos

Knygos „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos BEGA istorija“ pristatymas

Konkurso „Klaipėdos knyga – 2017“ renginys – „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos BEGA istorija“ pristatymas. Renginio svečiai: KJKK „BEGA“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis; leidinio autorius Kęstutis Demereckas; redaktorius Gediminas Gudavičius.

Jūrų krovinių kompanijos BEGA istorija – tai verslo sėkmės istorija, nulemta keleto amžių šioje vietoje gyvenusių ir dirbusių garsių Klaipėdos pirklių dinastijų.

Toji vieta – Gintaro pelkė (Bernstainbruch), kurios pavadinime jau slypi užkoduota sėkmė – čia buvo daug gintaro. 1759 m. šioje vietoje pirklys E. Beerbohmas pastatė pirmąją vėjo lentpjūvę, kuri davė pradžią didžiajai medienos prekybai Klaipėdoje. Beerbohmų šeima Klaipėdos istorijos centre buvo visą šimtmetį. Jos verslą perėmė ne mažiau garsi Gerlachų šeima, išsaugojusi medienos verslo sėkmę net iki Antrojo pasaulinio karo. Šalia Gerlachų įmonės 1900 m. buvo pastatyta viena didžiausių Klaipėdos pramonės įmonių – celiuliozės fabrikas. Tai didžiulis pramoninių pastatų kompleksas su jūrinių laivų krantinėmis ir sandėliais, savo gamyboje sutelkęs didžiąją popiermedžių plukdymo upėmis, jų kaupimo ir perdirbimo celiuliozės produkcijai patirtį.

Pokaryje nors ir nukentėjusi įmonė buvo atkurta. 1953 m. atstatytame Klaipėdos celiuliozės ir kartono kombinate veikė celiuliozės, kartono-popieriaus cechai, spirito gamykla ir šiluminė elektrinė. 1988 m. prasidėjus lietuvių tautos atgimimui dėl protestų buvo uždarytas celiuliozės virimo cechas. Paskelbus Lietuvos nepriklausomybę, ekonominė SSRS blokada paskatino įmones keisti savo veiklą. 1992 m. Jonavos valstybinė įmonė „Azotas“, Kėdainių chemijos gamykla, Klaipėdos kartono kombinatas ir Akmenės cemento gamykla kartu su UAB „Ega“ įsteigė Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją BEGA. Vienas iš įmonės steigėjų buvo Aloyzas Kuzmarskis. Taip prasidėjo trečioji po Beerbohmų ir Gerlachų sėkmės istorija.

Šiandien Jūrų krovinių kompanija BEGA – viena didžiausių Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įmonių, turinti moderniausius sandėlius ir moderniausią krovos techniką, įvaldžiusi pažangiausius krovos metodus. Įmonė, kurios indėlis į Klaipėdos miesto pažangą ir klestėjimą yra svarus ir matomas. Vien Klaipėdos simbolio – burlaivio „Meridianas“ prikėlimas naujam gyvenimui ir grąžinimas kaip svarbiausio miesto įvaizdžio į tarnybą prie Dangės krantinės miesto širdyje parodo įmonės brandą ir atsakomybę savo miestui.

Taip pat rekomenduojame
20
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30