Visos dienos

Spektaklis 24 VALANDOS IŠ MOTERS GYVENIMO

Žiūrovams, pasiilgusiems geros istorijos, kupinos jausmų.

Valda BIČKUTĖ, Daiva RUDYTĖir Virginija KOCHANSKYTĖ

Kostiumai – Ramunė Piekautaitė. Erdvė – dizainerė Laura Tulaitė (Okiiko).

„24 valandos iš moters gyvenimo“ – tai tikros, stiprios, fatališkos
meilės besiilginčių trijų moterų istorijos. Valiūkiška Irenė,
paslaptingoji Misis K. ir niekieno nemylėta Leporelė. Trys istorijos,
sklidinos aistros, negailestingos lemties posūkių, skaudžios ironijos,
šelmiško juoko...

Šios idėjos autorė aktorė Valda Bičkutė prisipažįsta, kad jau seniai
norėjo išeiti į tokį atvirą dialogą su žiūrovu: ,,Tai aktoriaus teatro
ištakos. Tai tarsi tobulėjimo laboratorija, suteikianti aktoriaus
saviraiškai neribotas galimybes. Susižavėjusi skaičiau ne vieną S.
Zweigo knygą. Jau senokai kirbėjo mintis jo noveles perkelti į teatrą.
Adaptuoti literatūrą scenai yra sudėtinga, dažnai ji nuskursta, nes daug
aprašymų tenka išmesti. O mažoji forma leidžia koncentruoti dėmesį į
pasakojimą. Žinau, kad ir kitiems kolegoms įvairios saviraiškos formos
nėra svetimos. Kažkas keliauja su literatūrinėmis programomis po
Lietuvą, kažkas dainuoja... Tikiu, kad „24 valandos iš moters gyvenimo“
bus pirmas, bet tikrai ne paskutinis aktoriaus kamerinės raiškos
projektas mūsų teatro mažojoje erdvėje.“
Aktorė Virginija Kochanskytė įsitikinusi:,,Ši Valdos iniciatyva grąžina
pasitikėjimą aktoriumi, kuris šiandieniniame teatre dažniausiai tampa
tik režisieriaus idėjų raiškos vienu iš įrankių ir kur jam belieka tik
įsikomponuoti į šviesos, video, garsų, scenografijos instaliacijų
mozaiką. Artimame aktoriaus ir žiūrovų kontakte lyg per padidinamąjį
stiklą matyti visi vaidybos niuansai. Tokiam dialogui reikia kamerinių
erdvių, galbūt, net prietemos, susikaupimo, įsiklausymo.“ Aktorę
džiugina vadovės Gretos Cholinos nuostata, kad teatro erdvė privalo būti
atvirai įvairiai aktoriaus raiškai.
Aktorė Daiva Rudytė džiaugiasi: ,,Mažoji teatro forma atveria erdvę
aktoriaus iniciatyvai. Gali metų metus dirbti teatre, laukti savo
vaidmens ir nesulaukti. Gali turėti daug ir įdomių vaidmenų, bet, vis
tiek neišsisakyti, neatsiverti. O tokia galimybė leidžia rinktis
medžiagą tokią, kokią nori ir kalbėti taip, kaip norisi.“

Itin stilingus kostiumus sukūrė elegancijos, moteriškumo įvaizdžio
įtvirtinimui ne vienus metus atidavusi žinoma kostiumų dizainerė Ramunė
Piekautaitė. Netikėtą scenografijos sprendimą, koncentruojantį žiūrovų
dėmesį į aktorių išgyvenamų istorijų raišką, pasiūlė aksesuarų kūrėja,
grafikos dizainerė Laura Tulaitė (Okiiko). Abi menininkės debiutuoja
teatre. Gavusios pasiūlymą prisidėti prie spektaklio kūrimo, Ramunė
Piekautaitė ir Laura Tulaitė – abi sutartinai tvirtina – šiek tiek
išsigando. Drabužių dizainerė pasakoja, kad jos rūbais neretai puošiasi
aktorės filmavimo aikštelėje, tačiau ji pati personažų nekuria: „Kurdama
savo pret-a-porter kolekcijas pirmiausia galvoju apie spalvą, audinį,
formą, naujas konstrukcijas ir beveik nesigilinu į įvaizdį, kuris,
atrodo, susiformuoja savaime. Mėgstu gilintis į detales, kurios teatro
scenoje būtų nepastebimos. Apie galimybę kostiumus kurti teatrui net
negalvodavau, tačiau esu laiminga, kad Valda Bičkutė pakvietė kartu
dirbti“. Spalvas dizainerės derino kartu – fonas ir rūbai turėjo būti
vienodos spalvos tam, kad netrukdytų, neužgožtų aktorių. Svarbiausias
akcentas – veidas, akys, rankos. Kuriant kostiumus, apie istorijų
herojes buvo galvojama ne tiek daug, svarbiau buvo padėti (arba
nekliudyti) aktorėms interpretuoti: lengvai atspindėti jų nuotaikas, o
skirtingomis medžiagų faktūromis vos paryškinti skirtumus. Būtent todėl
rūbai netapo pririšti prie personažų ar laikmečio. Galiausiai, tai ne
trijų moterų istorijos, tai visų moterų istorijos. Laura Tulaitė
šypsosi: ,,Jeigu iš pradžių būtų žinojusi, kad turės daryti scenografiją
– tikrai nebūtų sutikusi. Gavusi pasiūlymą daryti aktorėms papuošalus
iškart sutikau, bet planai keitėsi ir galiausiai nebebuvo kur trauktis,
teko galvoti, kaip sukurti visą erdvę – laimė, kad mėgstu iššūkius, –
sako grafikos dizainerė. – Teatre patiko komandinis darbas – nauja
patirtis man, nes gamindama papuošalus dirbu viena. Kita vertus, tai, ką
teko kurti, nėra tipinė scenografija: ji turėjo būti nebrangi, lengvai
pervežama iš vieno taško į kitą, tačiau tuo pat metu graži ir stilinga.
Tai greičiau yra dizaino, o ne scenografijos sprendimas. Staiga
neatsirado ambicijų tapti scenografe, bet norėčiau toliau dirbti su mažų
erdvių scenografijos sprendimais: šis procesas man įdomus.“

Aktorės pasiryžusios su šiuo projektu apkeliauti Lietuvą, pasibelsti į
kiekvienos moters širdį, juolab, kad mažosios formos išskirtinumas –
mobilumas ir galimybė vaidinti ne tik teatre, bet ir – mažosiose
kultūros centrų salėse, muziejuose, bibliotekose, ten, kur didesnės
apimties spektakliams trūksta erdvios scenos.
S. Zweigas garsėja kaip nuostabus biografijų rašytojas, sugebantis
pastebėti žmogų ir niuansuotai perteikti jo portretą skaitytojui. „24
valandos iš moters gyvenimo“ - dar vienas vyro bandymas įminti
moteriškumo paslaptį. Aktorių interpretuojamose istorijose svarbus
vaidmuo tenka likimui: jis įsiveržia į taisyklėmis suvaržytą pasaulį ir
belieka tik spėlioti, kodėl pasielgei vienaip ar kitaip. S. Zweigas
sako: „Moters meilė pasižymi dideliu noru aukotis“. Aktorės tai
interpretuoja: ,,Kartais tai – grožis, o kartais pražūtis, bet jeigu
likimas atneša jausmus į tavo gyvenimą – brangink. Atmesk viską, kas
buvo neigiamo, o visa kitą nešk per gyvenimą ir Dievui dėkok, kad tai
buvo.“


Dizainerė Ramunė Piekautaitė ir aksesuarų kūrėja Laura Tulaitė su savo darbais debiutuos teatre
 
 

Bilietus galima įsigyti Bilietai.lt sistemoje ir viloje "Ramybė" (Vytauto g. 54).
Bilietai rezervuojami telefonu 864846042 arba e-paštu info@klubasramybe.lt

15
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Lapkritis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30