Visos dienos

AURA 34 | Sarah Baltzinger | Venus Anatomique | Kaunas

VÉNUS ANATOMIQUE

SARAH BALTZINGER ŠOKIO TRUPĖ / SARAH BALTZINGER COMPANY

PRANCŪZIJA / FRANCE 

„Vénus anatomique“ pristato kolekciją moteriškų kūnų, kurie ruošiami „darbui“ ir staiga įmetami į aplinkybes, kai svarbiausia – išlikti. Kūrinys atskleidžia dvi jų būsenas: žmogiškosios prigimties ir reprezentacijos objekto. Šį dvilypumą pabrėžia nuolatinis kūno siekis atgauti save. Projekte „Vénus anatomique“ Sarah Baltzinger komentuoja pasaulio netvarką, t. y. paviršutinišką moters kūno simuliakrą ir seksualizavimą. Ji kuria visatą, kurioje moteriškumas virsta maskaradu ir pasirodo per iškreiptą absurdo prizmę.

Remdamasi įspūdingomis vėlyvojo XVIII a. ceroplasto Clemente’o Susinio vaškinėmis figūromis, „Vénus anatomique“ balansuoja tarp makabriškumo ir pulsion de vie (gyvenimo impulsų). Scenoje kuriamame vaizduotės pasaulyje iškyla keistos, erotinės ir biblinės „dirbtinių“ kūnų, skirtų mokyti medicinos studentus ir visuomenę anatomijos, savybės. Šis projektas priklauso tęstinei choreografės tyrimų serijai, pagrįstai marionečių valdymo ir mechaninių gestų, atskleidžiančių kūną fragmentiškai, metodika. Ne kas kita, o trintis tarp ryškaus fiziškumo ir nemobilumo čia veikia kaip varomoji visos choreografijos jėga.

Sarah’os Baltzinger darbai neišvengiamai kyla iš jos įdomaus santykio su pasauliu, balansuojančio tarp netvarkos ir nesuvaidintų emocijų. Autorės kūryba reflektuoja tam tikrą požiūrį į kūnus, kurie cirkuliuoja tarp keistumo ir nelogiškų egzistavimo būdų. Būtent taip Sarah atrado organišką terpę, kurioje eksperimentuoja su „marionetišku kūnu“. Šis nekonvencinis požiūris skatina ją kurti groteskiškus objektus, kuriuose vyrauja absurdas. „Vénus Anatomique“ S. Baltzinger siekia ištyrinėti, ką reiškia turėti ir „nešioti“ moterišką kūną, taip pat šią patirtį lydinčią didžiulę atskirtį.

Koncepcija, meninė režisūra, kūryba ir choreografija: Sarah Baltzinger

Bendraautoris ir choreografijos asistentas: Isaiah Wilson

Bendraautoriai ir atlikėjai: Chiara Corbetta, Shynna Kalis, Marie Lévénez, Clara-Lou Munié ir Océane Robin

Pirminis tyrimas: Alexandra Joly ir Sarah Baltzinger

Dramaturgija: Amandine Truffy, Isaiah Wilson ir Sarah Baltzinger

Garso kompozicija: Guillaume Jullien

Scenografija: Manon Terranova

Kūno skulptūros: Manuela Benaim

Repeticijų vadovas: Brian CA

Šviesų dizainas ir scenos perengimas: Thibault Dubourg

Koprodiuseriai: Nacionalinis operos teatras, Liuksemburgo miesto teatrai, Meco „Arsenal Cité Musicale“, šokio namai „Trois C-L“, festivalis „Faits d’hiver“ („Micadanses“, Paryžius)

Partneriai ir rėmėjai: Nacionalinis šokio centras (Lionas), „Cie La Baraka“ / „La Chapelle“ – Abou Lagraa ir Nawal Aït Benalla, „Théâtre Des Cordeliers“ (Anonė), Liuksemburgo kultūros ministerija, „Kultur l lx“, Didžiųjų Rytų regioninis kultūros reikalų departamentas, Didžiųjų Rytų regionas, Moselio departamentas, Meco miestas, „Caisse des Dépôts et Consignations“, „Spedidam“, „Adami“, „Fondation Indépendance“

Trukmė: 55 min. | N-10

EN

Sarah’s work inevitably stems from her curious way of relating to the world, between disorder and unapologetic emotion. Her work reflects a certain approach to bodies that find circulation between strangeness and non logical ways of existing. That’s how she found herself an organic place where she experiments the ‘‘puppeteering body’’. This filter-less approach leads her to create grotesque objects where absurdity takes place. In Vénus

Anatomique, a multifaceted piece, she aims to explore all layers of what it means to have and wear a female body and the overwhelming alienation that comes with it.

VÉNUS ANATOMIQUE exhibits a collection of female bodies that are being prepared for “labor” and that are suddenly plunged into a state of survival. The piece reveals bodies that are split into two states: human nature and as an object of representation. This duality is contrasted by the body's constant desire to reappropriate itself. In this project, Sarah Baltzinger comments on the disorder of the world, that of the superficial simulacrum and sexualization of the female body. She creates a universe where femininity is turned into a masquerade and performs itself through an absurd and distorted lens.

In reference to the fascinating wax-figures created by the ceroplast Clemente Susini (late 18th century), VÉNUS ANATOMIQUE articulates itself between the macabre and “pulsion de vie”. The piece creates an imaginary world that deals with the strange, erotic and biblical nature of these artificial bodies that were designed to teach anatomy to medical students and to the general public. This project is a continuation of a choreographic research based on puppeteering and mechanical gestures that reveal the body in a fragmented way. It is the friction between pronounced physicality and immobility that acts as a driving force trough-out the whole choreography.

Co-producers: Grand-Théâtre, Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Arsenal, Cité musicale-Metz, Trois C-L, maison pour la danse, Festival Faits d’hiver (Micadanses), Paris.

Partners & supports: Centre National de la Danse - Lyon, Cie La Baraka / La Chapelle - Abou Lagraa & Nawal Aït Benalla, Théâtre Des Cordeliers - Annonay, Ministère de la Culture du Luxembourg, Kultur l lx, Drac Grand Est, Région Grand Est, Département de la Moselle, Ville de Metz, Caisse des Dépôts et Consignations, Spedidam, Adami, Fondation Indépendance.

19
Rugsėjis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Rugsėjis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.