Visos dienos

LAUKIMAS | Neringa Valuntonytė

Projektas „Laukimas" sukurtas siekiant atliepti nūdienos problematiką ir kolektyvines žmonių elgesio tendencijas. Koncerte koncentruojamasi į nuolatinės antisipacijos būseną, nuostatą, jog kažko sulaukęs žmogus ims keistis, jo gyvenimas taps kitokiu. Ar tai būtų konkrečių ar abstrakčių įvykių laukimas, per jį pradedame gyventi generalizuodami ateitį ir ignoruodami dabartį. Koncertą sudaro du poliai - garsinis ir vaizdinis. Garsiniame skambės C. Debussy rinktinė preliudų iš antrosios preliudų knygos, australų kompozitoriaus C. Vine Anne Landa preliudai bei C. Franck preliudas, choralas ir fuga. Muzikinės programos pagrindinis motyvas - preliudas - pasirinktas neatsitiktinai: preliudai, suponuojantys įžangos funkciją, koncerte bus atliekami nepertraukiamai, reprezentuodami skirtingas laukimo būsenas. Programą vainikuosiantis Francko preliudas, choralas ir fuga tampa programos kulminacija, tarsi nurodančia įsivaizduojamą laukimo pabaigą. Vaizdiniame polyje rodoma instaliacija sieks įmituoti laukimą gana kasdieniškame formate - atliepiant laukiamojo salę. 

Neringa Valuntonytė (fortepijonas) 

Pasak muzikos kritikų, nepretenzingomis, jaunatviškomis ir labai nuoširdžiomis interpretacijomis pasižyminti lietuvių kilmės pianistė Neringa Valuntonytė, aktyviai plečia savo klausytojų ratą Europoje. Nuolatos siekianti atlikimo individualumo ir įvairovės, Neringa rengia konceptualius koncertus, didelį dėmesį skirdama žmogaus emocijoms ir elgesiui, pagal kuriuos kuria savo koncertų tematikas. Pianistė taip pat į savo programas dažnai įtraukia mažiau žinomą modernios muzikos repertuarą, kurį derina kartu su tradiciniais ir labiau publikai pažįstamais kūriniais. Pianistė pasirodė įvairiose Vokietijos, Danijos, Suomijos, Lenkijos, Ukrainos, Estijos, Latvijos, Austrijos bei Lietuvos salėse su solo ir kamerinės muzikos programomis. Neringa surengė svarbius pasirodymus tokiuose festivaliuose bei projektuose kaip „Jiang Artis Festival“, „Bechstein Young Professionals“ „II Vilniaus fortepijono muzikos festivalis“, „Tarptautinis M. K. Čiurlionio muzikos festivalis“, „International Gradus Piano Festival“, „Crossing Keyboards“ beidaugelyje kitų. Ji taip pat pasirodė su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos kameriniu, Sčecino filharmonijos simfoniniu, Vilniaus universiteto kameriniu, Lvivo "Akademia" orkestrais bei kooperavosi su tokiais dirigentais kaip Modestas Pitrėnas, Modestas Jankūnas, Christian Frattima, Igor Pylatiuk ir Maria Sydor. 2020-aisiais metais pianistė baigė magistrantūrą Hanoverio muzikos, teatro ir medijos aukštojoje mokykloje prof. E. Kupiec klasėje bei pradėjo meno doktorantūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kuriose vykdo meninį tyrimą „Akademinės muzikos atlikėjo personos kūrimas: nuo scenos iki asmeninio prekės ženklo“.

28
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.