Visos dienos

Aplankyk parodas dviračiu, paspirtuku, vežimėliu

Čiupk savo dviratį, paspirtuką ar kartu su vežimėliu ir šeimyna atriedėk į Čečėnijos aikštę bei Kalniečių parką!

Rugsėjo 21 d., penktadienį, 17 val., XV-asis „Kaunas Photo“ festivalis
kviečia pasivaikščioti po fotografijos parodas, eksponuojamas Čečėnijos
aikštėje ir Kalniečių parke. Praėjusiais metais turas po lauko parodas
dviračiais įkvėpė ieškoti netradicinių būdų lankyti ekspozicijas, todėl
šiemet kviečiami visi - su dviračiais, draugiškais keturkojais, 
paspirtukais ar vežimėliais su mažyliais. Tokiu būdu festivalio
organizatoriai, jau antrus metus iš eilės paminės artėjančią dieną be
automobilio. Renginio pradžia Čečėnijos aikštėje, P. Lukšio g. prie
Joanos P. Cardozo (JAV) ekspozicijos „Mėlyniukės, mūsų namai yra mūsų
pačių atspindys“.

---
Apie parodas:
---
Čečėnijos aikštė
Mėlyniukės*.
Mūsų namai yra mūsų atspindys
Joana P. Cardozo (Brazilija-JAV)

Tylus pianinas, aukštakulniai sieninėje spintoje, nublukusios negyvos gėlės vis dar skleidžiančios saldų aromatą, rūsyje tarpusavyje kovojantys žaislai, smilkalai, nėriniai ir šventieji. "Mėlyniukės" kuria suvokimą, kad mūsų namai yra mūsų pačių atspindys. Vietoje tradicinio fotografavimo būdo menininkė atskleidžia savo subjektų individualumą, pavaizduojant jų namų turinio šešėlius. Užbaigti atvaizdai panašūs į architektūrinius namo planus, todėl jie neįprastos formos. Nors šiuose portretuose nėra tiksliai atvaizduoti subjektų veidai, rankos ar panašumai, jie yra kiekvieno asmens atspindžiai, atvirkščioji projekcija, originalo negatyvas. Tai tarsi jų biografijos skaitymas, tik tai iš išorės.

Joana P. Cardozo yra brazilų vizualiojo meno atstovė gyvenanti Niujorke, JAV. Savo kūrybinėje praktikoje Joana konstruoja atvaizdus, kuriuose jos subjektai ir namų aplinka pavirsta į unikalų grafinį portretų stilių, pavadintą mėlyniukėmis.
Joana 2015 m. baigė studijas Tarptautiniame fotografijos centre Niujorke. Jos darbai buvo eksponuoti Klompching galerijoje, Brukline, Tarptautiniame fotografijos centre "Photoville" Brukline, "Filter Space", Čikagoje, "A.I.R" galerijoje Brukline ir "Paraty em Foco" tarptautiniame fotografijos festivalyje Rio de Žaneire, Brazilijoje. 2017 m. ji tapo "Critical Mass" fotografijos portfolio konkurso finaliste. 2016 m. 12-tame tarptautiniame fotografijos festivalyje "Paraty em Foco", Rio de Žaneire, Brazilijoje, fotografė užėmė pirmąją vietą.

* Mėlyniukė (cianotipas) - pigi ir paprasta atvaizdo atkūrimo, dauginimo technika, išrasta žodžio "fotografija" autoriaus Džono Heršelio (John Hershell) Anglijoje. XIX a. ir XX a. pradžioje naudota didelio formato architektūrinių, technologinių objektų brėžiniams kopijuoti. Dabar ši technika plačiai naudojama fotografijos meno kūryboje. Šiuolaikinėje anglų kalboje žodis "mėlyniukė" reiškia projektą, paruošiamąją darbo stadiją, eskizą.

----
Kalniečių parkas
„Paskutinieji", David Ellingsen (Kanada)

Būdamas paaugliu gyvenau Kanados Kortės saloje, esančioje Ramiojo vandenyno, šalies šiaurės vakaruose. Kasdien eidavau per mišką, kad įlipčiau į mokyklos autobusą, vykstantį per likusią seną girią. Šie milžiniški kelmai, pasirodantys tarp vėliau sodintų medžių, kelia nerimą. Penkios mano šeimos kartos buvo miško pramonės Britų Kolumbijoje dalimi, nuo kirtimo ir pjaustymo senai augančių medžių iki prisidėjimo prie vietinių nuosekliai vykstančių pjovimo iniciatyvų ir aplinkosaugos atsakomybės. Mano senelis ir dėdė, aprūpindami savo šeimas ir jų ateitį, nukirto daugelį medžių, kurių liekanas matote šiose fotografijose. Visa tai vyko šeimos kontekste, prasiskverbė per šiuolaikinę aplinkos krizę, o mintys apie mano atsakomybę šiuo atžvilgiu, lėmė darbų serijos sėklos pasėjimą. Kai prasidėjo šis projektas, ikoninės senojo miško liekanos tarnavo kaip žmogaus pakeisto kraštovaizdžio meditacija, bet greitai plėtojosi į natūralaus, mane palaikančio pasaulio metaforą. Aš esu aktyvi šiuolaikinės globalizuotos kultūros dalis ir esminis dviejų pusių nesuderinamumas. Pažinimo disharmonija iškyla iš šios bendrininkavimo dilemos ir tuo pačiu atsakomybės. Subjaurojimas savo paties jaukaus kampelio buvo dominuojanti tema lėmusi šių fotografijų sukūrimą. Šis diskomfortas išplaukiantis iš buvimo tarp dviejų, tarpusavyje konfliktuojančių, tikėjimų ar idealų, senojo miško likučiai yra pagrindinis motyvuojantis faktorius mano darbe. Taip pat progreso modelis ir katastrofa buvo kartojama per visą žmonijos istoriją. Būtinumas, kurį dabar aš jaučiu mūsų globalizuotame pasaulyje yra vienas didžiulio masto, turbūt netoli tos ribos, kai nebebus galimybės grįžti atgal. Nėra abejonės, kad evoliucija progresuoja taip kaip turėtų, ji suteikia priklausantį komfortą, tačiau aš negaliu padėti, bet nuogąstauju dėl savo šeimos gyvenimo, kuri veda netolimos ateities link.

David Ellingsen - kanadietis fotografas, kuriantis konkrečioms vietoms skirtas instaliacijas, kraštovaizdžius ir objektus, kurie atspindi santykius tarp žmogaus ir natūralaus pasaulio. D. Ellinsen dirba kaip archyvaras ir kaip siurrealistas. Savo darbuose jis apjungia skirtingus tradicinius dokumentavimo metodus, iš anksto apgalvotas konstrukcijas ir fotografijos procesą.

28
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Kovas
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.