Visos dienos

Tragikomedija „Meistriškumo pamoka (Maria Callas)“

„Absoliuti primadona“, „neprilygstamoji“, „dieviškoji“ – tai tik keletas didžiosios praėjusio šimtmečio operos primadonos Marios Callas meistriškumą apibūdinančių epitetų. „Tai žvaigždžių žvaigždė, karalienė, valdovė, ragana, burtininkė, lakštingala“, - žavėjosi garsusis madų imperijos kūrėjas Saint Laurent‘as. Tačiau kiti ją vadino prisukamaa lakštingala, cirkininke, diletante, nebyliojo kino aktore... Kalbėjo, kad ji gadina publikos skonį, garbius žiūrovus paversdama fanatikų sambūriu, o teatrą – stadionu ar koridos aikšte.

Callas išties sugriovė gražaus dainavimo tradiciją, bet kaip tik dėl tos priežasties visi kiti sopranai jos gerbėjams atrodė tik blankūs pakaitalai. Didžiausia jos stiprybė glūdėjo gebėjime atskleisti draminę personažo esmę, aistringai išgyventi pačių skirtingiausių herojų likimus.

Pačios primadonos gyvenimas buvo ir dramatiškas, ir pasakiškas, primenantis bjauriojo ančiuko virtimą gulbe. Nerangi mergiotė virto neatremiamo grožio ir žavesio moterimi, kurios balsas skambėjo visose didžiosiose pasaulio operos scenose: Romos operoje, Milano „La Scala“, Londono „Covent Garden“, Paryžiaus „Grand Opera“, Čikagos „Lyric Opera“, Niujorko „Metropolitan Opera“. Tačiau šią pasaką lydėjo drama: konfliktai su jos nemylėjusia motina, žiauri profesinė kova, santuoka su 30 metų vyresniu ir jos talentą išnaudojusiu plytinių savininku, pagaliau tiek šią santuoką, tiek pačią Callas sužlugdžiusi jos beprotiška ir nelaiminga meilė graikų milijardieriui.

Amerikiečių dramaturgas Terrence‘as McNally pjesėje „Meistriškumo pamoka“, apdovanota prestižiniu „Tony Award“ prizu, atkuria 1972 metus, kai dainininkė vedė meistriškumo kursus garsiojoje Niujorko Juilliardo mokykloje. Maria Callas vaizduojama savo šlovės saulėlydyje, jau parardusi savo įstabųjį balsą, bet ne dvasinį maksimalizmą, kurio ji reikalauja ir iš savo studentų. Ją nuolat užplūstančiuose prisiminimuose regime ir ankstesnį triumfą, ir asmeninio gyvenimo peripetijas. Emocijų proveržiai, kandus sąmojis ir skrydis muzikos garsais atveria primadonos talentą, stiprybę ir pažeidžiamumą.


Dviejų dalių drama su operiniu dainavimu 
Režisierius – Gytis Padegimas 
Vaidina:  
MARIJA KALAS – Nijolė Narmontaitė
SOFI, I sopranas – Ona Kolobovaitė, Aistė Pilibavičiūtė, Monika Kučinska, Ieva Vaznelytė
ŠERON, II sopranas – Ieva Simonavičiūtė, Vilhelma Mončytė
TONIS, tenoras – Povilas Padleckis, Kęstutis Alčiauskis, Mindaugas Zimkus, Egidijus Bavikinas
MANIS, akompanuotojas – Justas Šervenikas
MAIKLAS, scenos darbininkas – Gytis Padegimas, Jonas Braškysaidina: 

08
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Gegužė
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.