Visos dienos

Eglė Ridikaitė „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“

Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys – šiuolaikinės tapybos paroda, atskleidžianti Eglės Ridikaitės meilę grožiui ir Vilniui. Tai bene didžiausia šios jau pelniusios pripažinimą tapytojos paroda. Ji yra surengusi dešimt personalinių ir dalyvavusi daugiau nei aštuoniasdešimtyje grupinių parodų. 2014 metais už tapybos darbų ciklą Palikimas (babutas skarialas) Eglė Ridikaitė buvo išrinkta geriausia ARTVILNIUS’14 menininke.

Įspūdingo formato 23 darbų ciklui sukurti tapytojai prireikė net ketverių įtempto darbo metų. Klaidžiojimų po Vilnių, po senųjų pastatų laiptines, metu menininkės akys pastebėjo nepelnytai užmirštą laiptinių dekorą – keramines grindų kompozicijas. Ji pamatė grožį, kurio daugelis mūsų visiškai nepastebi ir nevertina – tose grindyse atsispindinčią XIX amžiaus pabaigos ir XX amžiaus pradžios urbanistinę estetiką. Eglė Ridikaitė dekoratyvines grindų kompozicijas perkėlė į savo tapybą. Taip ji įamžino tai, kas nepastebėta, ir kartu prisidėjo prie paveldo išsaugojimo. Tapybos darbuose užfiksuotas natūralus kompozicijų dydis, tikrieji siluetai ir spalvos. Menininkės vaizduotės dėka pakeltos nuo žemės, tos kompozicijos atsiskleidžia visa savo didybe, jose įžvelgiami senųjų gyventojų pėdsakai pasakoja jų istorijas, gaivina mūsų atmintį.

„Eksponuodama savo grindis vertikaliai, menininkė suardo įprastą suvokimo logiką, bet tik tokiu būdu jų grožis iš dulkėtos tamsos yra pakylėjamas į susižavėjimo, atminimo ir pagarbos praeičiai avansceną“, – sako menotyrininkė Rasa Andriušytė – Žukienė.

Eglė Ridikaitė tapyboje naudoja sudėtingą, išskirtinę pačios susikurtą techniką: pridengusi drobę iš anksto paruoštais rankų darbo trafaretais, ji ne tapo, o keliais sluoksniais purškia aerozolinius dažus, kol išgauna tinkamus atspalvius ir faktūrą. „Dirbdama spalvų užpurškimo būdu, ši šiuolaikinė tapytoja nei teptuku, nei rankomis nesiliečia prie drobės. Išpurkšti dažai tarsi dulkelės sugula drobės paviršiuje. Taip sustiprinamas vaizdo savaimingumo, efemeriškumo įspūdis" (Rasa Andriušytė-Žukienė).

Tapybos darbai spinduliuoja nostalgišką nuotaiką, žadina prisiminimus ir Vilniaus grožio, slypinčio ne miesto visumoje, bet jo detalėse, viziją. Paroda Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys skirta ne tik pamatyti tą grožį, menininkės pastangomis nuo žemės pakeltą į mūsų akių lygį. Ji skirta ir pamąstymui apie tai, ką mes paveldėjome, ką paliekame po savęs ir ką išsinešame su savimi išeidami.

Pasiimti su savimi išeidami galime tik nostalgišką nuotaiką, prisiminimus ar grožio viziją.

Be tapybos, parodoje bus rodoma dokumentinė medžiaga fiksuojanti Eglės Ridikaitės kūrybos procesą. Dokumentacijos autorius – režisierius Linas Augutis.

 

Parodos kuratorė: menotyrininkė Vilma Mačianskaitė

Parodos laikas: 2016 m. gruodžio 21 d. – 2017 m. sausio 21 d.

Organizuoja: Contour Art Gallery, Vilnius

19
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
×
Balandis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
SVARBU: LR Vyriausybės informacija dėl atšauktų/nukeltų masinių renginių ! Daugiau.