Visos dienos

Ivan Vyrypajev „DREAMWORKS“

Ivanas Vyrypajevas DreamWorks

2 dalių spektaklis

Trukmė – 2 val.

Režisierius – Agnius JANKEVIČIUS

Kostiumus parinko – Diana KUZMICKAITĖ

Į lietuvių kalbą vertė – Rolandas RASTAUSKAS

Vaidina – Aleksandras KLEINAS, Lena ORLOVA, Goda PIKTYTĖ, Marcelė ZIKARAITĖ

Prodiuseris – Teatras „Mens publica“

Koprodiuseriai – VDU teatras ir Kauno miesto kamerinis teatras

Niekas nesibaigia nei gerai, nei blogai. Geriausių budistinių
istorijų esmė – palikti galimybę istoriją pakeisti nuo bet kurios jos
vietos. Šių istorijų personažų sprendimai ir elgesys laikomi labiau
atsitiktinumais ar atsitikimais, bet tik ne likimu. Nėra nei pradžios,
nei pabaigos. Gyvenimas – tai iliuzijų darbas, kuris niekada nesibaigia.

Taip savo istorijas pasakoja ir rusų dramaturgas Ivanas Vyrypajevas, o
jam antrina režisierius Agnius Jankevičius, mūsų katalikiškai įtampai
čaižiai primindamas: „Chill! Nusiramink!“

„Vyrypajevo personažai daro ne ką kita, kaip ieško, nuo kurios vietos
galėtų pradėti iš naujo, kad galėtų pradėti nuo pradžių. Jie grįžta į
pirmą susitikimą, į gimimą, kad susikurtų sau dar vieną šansą“, sako
režisierius. Buitinės situacijos, draugų pokštai, šioks toks kriminalas –
toks paviršutiniškas veiksmas lydi pagrindinio personažo pokalbį su
mirusia žmona.

Anot I.Vyrypajevo, „DreamWorks“ – tai tiesiog meilės istorija.
A.Jankevičiui atrodo, kad autoriui labiau rūpi įpratinti žmones prie
minties, kad visiškai nebesvarbu, kas jau yra įvykę – svarbu tik tai,
kaip tu norėtum pratęsti savo istoriją ir nuo kurios vietos. Nėra
fatališkų klaidų, kažkieno kaltės ar likimo. Gyvenimo nelaimės, protą
aptemdantis pyktis ar kvailas elgesys čia tampa šansu pažiūrėti į viską
kitaip.

Anot režisieriaus, Vyrypajevo tekstai turi sceninį paradoksą. „Jo
kalbos stilius – baisiai matematiškas. Kaip pranešimas simpoziume, kaip
matematinio dėsnio deklaracija. Aktoriams dirbant su jo tekstais
sunkiausia užduotis – neimti pranešinėti, nevaidinti, o pasakoti“.
A.Jankevičiui norisi sukurti situaciją, kurioje būtų mažiau teatro, o
daugiau pasakotojo ir klausytojo intymumo – kurioje tereikėtų klausytis
istorijų.

Keturi aktoriai – Aleksandras Kleinas, Lena Orlova, Goda Piktytė ir
Marcelė Zikaraitė – pasakoja istoriją, kuri primena pasikartojantį
sapną. Jis niekada nesibaigs, kol kiekvienas sukursime savą istorijos
tęsinį. Sceninė koncepcija (dešimt personažų ir keturi aktoriai),
scenografija ir režisūra – Agniaus Jankevičiaus.

PREMJERA – 2016 m. rugsėjo 2 ir 4 d. 18 val.

Ivanas Vyrypajevas (g. 1974) – rusų dramaturgas, kino ir teatro
režisierius, scenaristas, vienas įdomiausių šiuolaikinio rusų teatro
kūrėjų.

1995 m. baigė Irkutsko teatro mokyklą, dirbo aktoriumi Magadane ir
Kamčatkoje. 1998 m. Irkutske įkūrė savo pirmąją teatro studiją „Žaidimo
erdvė“. 1999–2001 m. mokė aktorinio meistriškumo Irkutsko studentus.
2006–2007 m. dirbo meno direktoriumi teatre „Praktika“.

I. Vyrypajevas – kūrybinių projektų agentūros „Judėjimas DEGUONIS“
įkūrėjas. Agentūra siekia atrasti naujus talentus, remia jaunus teatro
kūrėjus. 2003 m. pasirodęs debiutinis I. Vyrypajevo spektaklis
„Deguonis“ tapo naujojo rusų teatro vizitine kortele. Per pastaruosius
metus I. Vyrypajevas įsitvirtino ne tik šiuolaikiniame rusų teatre, bet
ir kine.

2012 m. rudenį Ivanas Vyrypajevas Tarptautiniame Romos kino festivalyje pristatė savo filmą „Šokis Delhi“.
Filmo scenarijų autorius perrašė ir į teatrui skirtą pjesę, kurią
Lietuvoje 2014 m. pirmasis pastatė VDU teatras (iš rusų kalbos specialiu
užsakymu VDU teatrui vertė – Rolandas Rastauskas).

16
Sausis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
×
Sausis
P A T K Pn Š S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31